România este țara care poate să-ți producă surprize oricând, poți să descoperi lucruri noi tot timpul, experiențe extrem de interesante te așteaptă (sau te pândesc) la tot pasul. Tocmai am pornit într-o lungă expediție dintr-o parte în alta a patriei. Drumul cu CFR, care dura pana mai deunăzi „doar” 12 ore (acum 15 ani dura doar 10 cu rapidul), durează în luna octombrie 15 ore. Plus foarte probabile întârzieri. Bine, și care-i surpriza, știm că viteza medie de rulare pe căile ferate în România tot scade pentru că nu se fac reparații, că am ajuns la 40km/h de la vreo 60 în '90.
Chestia incredibilă a fost însă când, la urcarea în tren, însoțitorul de vagon habar n-avea dacă în lungul său drum către Satu Mare, vagonul respectiv trece prin Oradea - Carei sau pe partea cealaltă, pe la Dej - Baia Mare. Deci omul nu știa dacă stația la care coboram eu era sau nu pe traseul lui (fiind însă pe traseu anterior modificării de orar). Până la urmă s-a lămurit, rămâne de văzut daca e chiar așa și ora la care ajungem, că întârziere a fost deja un sfert de oră de la plecare.
O „călătorie de vis cu CFR” (cum ziceau într-o reclamă) care seamănă tot mai mult a expediție în necunoscut, ca la safari, știm că plecăm spre nord, dar nu-i sigur nici unde ajungem nici când, totul e la voia sorții. Și ne mai mirăm că dă faliment CFR-ul! Păi cum să nu dea faliment când e sabotat din interior, în mod atât de evident! Eu tot văd înrăutățiri ale condițiilor de transport, prețuri tot mai mari, durate tot mai mari, și la un moment-dat probabil, ca milioane de alți români, voi renunța la mersul cu trenul. Și e păcat să renunțăm la un mijloc de transport care putea fi rapid, comod, ieftin și mult mai ecologic decât mașina personală. Și renunțăm din păcate din lenea de a întreține o rețea destul de extinsă de cale ferată pe care o avem deja! Așa cum am renunțat la irigații și acum ne gândim că ne-ar trebui câteva zeci de miliarde să le refacem, că erau bune fir-ar să fie!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu