marți, 3 iunie 2008

Diesel

De ceva vreme tot aud de problemele de sănătate din marile oraşe datorate micro-particulelor din aer (celebrele PM-uri) – probleme care sunt dintre cele mai grave.

Se ştie că mare parte din aceste emisii sunt datorate motoarelor Diesel ale autovehiculelor, a căror proliferare în ultimii ani a fost susţinută puternic de către state. Datorită consumurilor mai mici decât ale motoarelor pe benzină, emisiile de gaze cu efect de seră sunt mai mici.

Ceea ce nu înţeleg este de ce nu a fost de la început impusă o legislaţie în ceea ce priveşte emisiile de PM-uri? Abia în viitorul standard Euro 5 apar limitele la aceste emisii. Chiar credeţi că soluţia – filtrul antiparticule care apare acum pe piaţă – nu se puta realiza acum 10 ani, scutind astfel de pedeapsa capitală sute de mii – poate milioane – de oameni?

Ştiinţa şi tehnologia existau, trebuia doar o constrângere legislativă din partea statelor pentru a obliga constructorii de automobile să le implementeze.

Constrângerea nu a existat, vânzările de automobile cu motoare Diesel au ajuns la 80% din total, şi anual câteva mii de persoane mor în fiecare mare oraş (european) din cauza unor patologii direct imputabile microparticulelor. Asta fără a socoti decesele în care PM-urile au doar roluri secundare, agravante, patologiei principale.

Nu poate nimeni susţine că nu se bănuiau măcar câteva din efectele nefaste ale PM-urilor pentru sănătate. Şi atunci...

Cine răspunde pentru aceste crime cu premeditare?

Niciun comentariu: